This life

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Yvonne - 20 maj 2010 23:45

I morgon kommer Elly, Meya och Mezzi hem! Dom är såå efterlängtade och vi säger VÄLKOMNA HEM!


  

Min finaste Elly som skött rollen som mamma såå bra!


  

Meya och Mezzi som kommer bo här hos oss.

Av Yvonne - 20 maj 2010 23:32

Idag har jag röjt en del, bla har jag flyttat på ett hörnskåp som vi hade i köket, nu är det flyttat till ett annat rum. I det skåpet fanns all möjlig bråte, så en röjning behövdes.


Men där står även det här ljuvliga kaffekopparna som Hans farmor hade en gång i tiden. Där står dom, till prydnad tydligen, för vi är jättedåliga på att använda dom. Synd egentligen, jag ska försöka använda dom liiite mer iallafall, för vem sparar man gamla grejer till kan man fråga sig? Det ska ju användas och njutas av, om man tycker om det förstås.   

Fast jag måste ändå erkänna att det är så lätt av gammal vana att ta fram sin vanliga mugg att dricka kaffe i.   


  


Av Yvonne - 20 maj 2010 22:47

Våra rabarber har vuxit  rejält, och det gäller ju att passa på, för det är ju nu som de är som godast. Hur gott är det inte med rabarberpaj och vaniljsås, mmm!   


Jag har även gjort en rabarberkaka i långpanneform, den håller sig saftig och god.



 

på väg att blomma 

   

jodå, en del ogräs härjar bland rabarberna också, det bara liksom blir så    


  

och så blev det en rabarberkaka



Av Yvonne - 20 maj 2010 14:44

Vackert väder idag med, såå härligt. Nu är det gött att leva!   


Igår kväll klippte jag gräset som hade hunnit bli rätt så långt, bort med alla maskrosor, för en stund iallafall.

Skönt när det är gjort, men i och för sig så går jag hellre efter gräsklipparen än drar runt med dammsugaren för det är bara så trist.


Det närmar sig hemkomst för Elly, Meya och Mezzi, så härligt det ska bli. Men dessförinnan ska vi åka iväg för veterinärbesiktning, vaccination och ögonlysning, hoppas allt går bra.


Nu har jag lite plikter som kallar, see you later   


               

Ovido - Quiz & Flashcards