This life

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

i mitten på januari

Av Yvonne - 15 januari 2011 14:20

Idag är det mulet och det regnar, inatt har det snöat. Regn på det nu och det blir glashalt ute. Så det blir ingen skogspromenad idag tyvärr, få halka runt på vägarna här omkring istället.


Idag åkte julgranen ut, tusen granbarr att jaga med dammsugaren, men skönt att få ut den. Har kommit in i en röja-släng-period, varför sparar man en massa skit som man ändå inte använder??? Nej, ut med det, tid för förändring.


Nu ska jag fixa ihop några semlor, gott!!   

 
 
Sussi

Sussi

16 januari 2011 11:33

Allt julpynt har packats ner i lådorna igen men julgardinerna dinglar kvar så fint på gardinstången än. Har inte hittat orken att ta ner dom än. Förhoppningsvis kommer orken idag..

Som det känns nu så kommer jag trivas alldeles utmärkt där. Men det är myyyyycket att lära sig!

Hoppas du får en riktigt bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Yvonne

16 januari 2011 23:34

Hej Sussi! Vad kul att du tittade in! :))
Allt julpynt har packats ner här också, men inte bytt gardiner ännu, dom får hänga några dagar till för nu ska jag jobba ett par nätter

Kram :))

 
Ingegerd

Ingegerd

17 januari 2011 21:56

Semlor.....har ännu ej smakat o det som är så gott! Vill ha!

Kram

http://hovdamen.bloggplatsen.se

Yvonne

19 januari 2011 15:26

visst är det gott!!! Hoppas du fått dig en semla nu ;))

Kram

 
irja

irja

19 januari 2011 16:03

Hej Kära vän !!!
Den trettonde januari städa vi ut julen, men vissa julgardiner hänger ännu, iår hade vi ingen gran inne,utan bara en utegran, eftersom vi var bara på två+Lucky,,,Jag håller på traditionerna så inga semlor förän fettisdag den 22 februari..... HA en bra dag KramiZ IA.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Yvonne

20 januari 2011 22:19

Hej Irja!
Ja egentligen skulle man väl hålla på traditionen som du säger, och inte äta semlor alltför tidigt.... men det är ju såå gott ;))
Fast det har bara blivit 1 semla hitills :))

Kramar :))

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

21 januari 2011 12:48

Det har varit så trist väder nu ett tag men de har lovat mer sol så det är bara att hålla tummen att det ska bli så:)

plockade också bort julen fast jag gjorde det i måndags kändes lite trist för jag bara älskar julen.

Hoppas dina semlor smakade jag och min 2åring bakade semlor i onsdags och det blev goda:)

Ha en skön dag kjamis

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
irja

irja

25 januari 2011 02:22

Kära vännen !!!
Semlor är gott,Jag håller med dig, men jag håller på mig,,, Fniss....
När jag gick min utbildning som KOCK, fick vi även göra praktik på vissa ställen, ett var kvartersbageriet, och det var semmeltid, vi fick äta så mycket vi bara orka,, jag föråt mig på semlor, så jag åt inte semlor på flera år... LER.. så nu håller jag bara till en dag och det blir idag.... LER... HA det bäst vännen KRAM IA...

http://40-Talisten bloggplatsen .se

 
Carina Andersson

Carina Andersson

26 januari 2011 23:42

Hej Yvonne!

Snart dax med ett nytt blogginlägg;;)
Saknar dig!
Har föresten bara ätit EN semla i år! Den blev jag bjuden på, av My, o den var köpt i Lomma. Där finns nämligen ett bageri som heter Ståhl´s och deras semlor är VIDA kända! Men de är också ruggigt dyra!! På den tiden när vi bodde där så hörde jag med dem som jobbar där hur många semlor de sålde under högsäsongen........Det var en horribel summa!!
Faktiskt tycker jag att de man bakar själv blir MINST lika goda o då bestämmer man också själv STORLEKEN på dem;;)
Ha det så gott!

Kram
Carina

http://pocketbay.bloggagratis.se

Yvonne

30 januari 2011 17:23

Hej Carina och så roligt att du tittar in!
Det glädjer mig att man är saknad ändå ;))
Jag läser i din blogg om att du slutat röka och måste säga att du är sååå beundransvärd, säkert inte lätt alla gånger. Men fortsätt kämpa du har allt att vinna!!!

För din skull Carina ska jag göra ett blogginlägg under kvällen, kanske jag med det får lust att skriva igen ;))

Ha det gott.
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Ovido - Quiz & Flashcards