This life

Alla inlägg under juli 2011

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12

Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig  


Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse  


    





Av Yvonne - 21 juli 2011 19:59

Idag har jag hämtat den fina tavlan på Elly som Annika Elvnäs har gjort. Nu är den inramad och blev om möjligt ännu läckrare    eller hur!


Jag är jättenöjd med resultatet  


Nu blir det jobb i två nätter, sen...... SEMESTER!!!


   

Av Yvonne - 19 juli 2011 22:55

I dag har jag haft ett mycket trevligt och välkommet besök.   Det var Kerstin som jag träffat väldigt mycket förr när vi båda var mer aktiva på brukshundklubben. Tack Kerstin, du gjorde min eftermiddag så bra ska du veta. Vi följdes åt upp till skogen där vi gick med vovvarna en runda. Snackade hundar, collie i synnerhet, pratade en del gamla minnen. Kerstin bjöd på jättegod fika som smakade extra gott efter promenaden.  En kanondag!   


Men... inga bilder tog jag, glömde nog bort det... hi hi   


Jo, en bild ...men den tog jag sen jag kommit hem igen, den här fina burken fick vovvarna från Kerstin, fylld med hundgodis, det uppskattas av de fyrbenta kan jag säga   


 

 lite bilder på hundarna från tidigare tillfällen...


 


   

Av Yvonne - 17 juli 2011 21:39

Den här fantastiskt fina teckningen på Elly har en konstnär som heter Annika Elvnäs gjort. Jag är såå glad för den, hon har lyckats fånga precis det som är så speciellt med Elly. Hennes vackra ögon, det speciella collie-uttrycket. Nu har jag lämnat in bilden för inramning, tror den kommer bli så bra när den blir färdig. Vissa saker är man så där extra nöjd med att man gjort, och det här är en sådan sak, att jag tog kontakt med Annika och att hon gjort den här bilden på Elly. Verkligen ett minne för livet.   Happy!!!! 


 

Av Yvonne - 14 juli 2011 13:10

Ruggigt väder idag, men hoppas det blir skön sommarvärme snart igen  

Jag är egentligen inte sådär jätteberoende av vädret, måste inte vara stekande hett, men visst är det gott med sommaren ändå, man blir glad av solen.   


Nu har jag 4 nätter kvar tills jag har semester, ja nedräkning är det verkligen nu.... sååå skönt det ska bli.   


Igår var det kurs, jag och Mezzi var iväg. Jätteroligt är det, fast nu hade Mezzi helt glömt vad "sitt" är.... hade ingen aaaaaning om vad jag menade   ja ja, det är bara att träna vidare. Han gjorde i och för sig framsteg på andra saker, och det är ju kul.


En suddig mobilbild på Mezzi, men jag tycker den är rätt fin ändå...

    

Av Yvonne - 9 juli 2011 22:24

Oj vad tiden springer iväg, en månad har gått sedan mitt senaste inlägg i bloggen. Och visst har det hänt en del, men allt kan jag inte skriva ner här. Johan tog alltså studenten som jag skrev om, sedan har min mamma varit inlagd på Lunds universitetssjukhus för en hjärtoperation.  Operationen gick bra, men tiden direkt efter var jobbig på flera sätt. Nu är mamma hemma och har lång tids rehab framför sig.


Våra husplaner lever i alla högsta grad, men kvarnarna maler långsamt, men det känns så rätt det vi tänker och den möjligheten vi får tack var en speciell person.  Jag är så tacksam för det! Jag kan bara inte låta den chansen gå oss förbi....  


Nu har jag 6 arbetspass = 6 nätter kvar att jobba, sen är det SEMESTER, den 23 juli på morgonen går jag av mitt arbetspass.... åh så skönt det ska bli.  


 

Ovido - Quiz & Flashcards