This life

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Julfix

Av Yvonne - 18 december 2009 13:44

Städa, aska ur braskaminen, tvätta, handla, ja, som ni hör vanligt vardagsfix står på programmet idag.   


I morgon åker vi till skogen och hugger vår gran.

Betydligt behagligare ute idag även om det är minusgrader, men det gillar jag. Men igår var det minusgrader och rejäl blåst, hur kallt tror ni att det var? Jag kan tala om att det var JÄTTEKALLT. Eller så mådde jag inte helt bra igår, för jag frös och kände mig som en isbit hela dagen.

Det måste vara isvindar som kommer från havet.   


Två killar är hemkomna från skolan, väldigt glada är dom. Det skulle jag också vara om jag hade ett långt jullov framför mig, hi hi.   

 
 
Nettis

Nettis

18 december 2009 16:09

Tack snälla för kramen... den värmer verkligen!
Vad spännande att hugga sin egen gran :) . Själv kör jag med plastgran ;) . Kissarna skulle nog inte låta bli en riktig, hihi.
Stor kram till dig och puss på den söta nosen till Elly ♥

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

18 december 2009 16:20

Sista dagarna har vi haft kanonväder. Ca 15 cm snö, vindstilla och sol. Visserligen lite för kallt, det har legat mellan -8 till -12 grader men det får väl gå :-)

Ha en mysig kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
katsura

katsura

18 december 2009 22:38

Vi har också JÄTTEKALLT, men det är härligt när det biter i kinderna och man blir helt sne när man försöker le eftersom hela ansiktet har stelnat... I like!
Trevlig helg!

http://katsura,bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

19 december 2009 05:49

godmorgon..
norrlänningar pratar om bitande kyla.. om -30 grader
det kan man klä sig mot..
jag brukar säga eftersom jag bott på västkusten så "VET"
jag vad kyla är den vinden o 1 minus grad är riktigt vidrigt
det går genom märg o ben ! går inte klä sig mot...
Skönt att vinden mojnat och vad kul med att hämta en gran :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Yvonne

Yvonne

19 december 2009 08:08

Ja, här finns en till som är lycklig över att det äntligen är jullov! =)

Tack för allt stöd vännen.
Det betyder oerhört mycket!
Varm kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards