This life

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Yvonne - 5 augusti 2009 10:47

Vilken underbar morgon  det var idag, strålande solsken och så härligt att sitta ute med en kopp kaffe. Sådana mornar skulle man kunna ta hela världen i famn... ;)

Nåväl det tänker jag inte göra, hi hi, jag är djupt försjunken i min bok jag läser för tillfället, Nattfåk. Den grep tag i mig direkt, och är svår att slita sig ifrån...tänk vad det kan vara olika med böcker.

Fast jag tror att det är så med böcker att de passar en vid olika tillfällen, ibland får man tag i en bok som är svår att komma igång med, det händer att jag då lägger den åt sidan, och om man då tar fram den vid ett annat tillfälle går det mycket bättre och den är kanske t.o.m  jättebra


I går kväll var vi ute och åt, hela familjen. Vi var på Wild West Steakhouse i Halmstad. Det var jättegott och mycket trevligt, men oj vad mätt man blev, känns som man inte behöver äta på två dagar minst ;)


När vi kom dit, hamnade vi mitt i ett uppträde, väldigt hög musik och tjejer som dansade runt både på scen och bland publiken. Hmm, trevligt men sååå hög musik så det gick inte och snacka med varandra utan att skrika. Oj, tänkte man ska det vara så här hela kvällen??? Men vi kunde vara lugna, snart var det uppträdet färdigt och det övergick till betydligt behagligare samtalsvänlig ljudnivå. En kille satt på scen och spelade gittar och sjöng, det var jättebra.

Jag har egentligen inget emot hög musik, när man går på konserter så spelas det ju ofta högt, man dras med i musiken på ett annat sätt. Men när man går ut och äter tillsammans, kanske man vill gör något annat än just äta och titta lite fånigt på varandra när man inte hör vad den andra säger ;)  Jag menar det är kul om man kan snacka med varandra också...  :D




Det var rejäla portioner som kom in, hamburgertallrik beställde Mattias och Johan.




Grillade revben för den som gillar det, Hans beställde det ... och gillade det ;)


Jag beställde entrecote... :D




och till efterrätt, hur man nu lyckas få ner det???  I alla fall så åt vi choklad fondue!   :D


 En härlig kväll var det!

Ovido - Quiz & Flashcards