This life

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Yvonne - 18 augusti 2009 12:34

Idag åkte han iväg till skolan, första dagen på gymnasiet. Han ska gå på elprogrammet, mycket förväntansfull är han och ser så fram emot att börja, men förstås väldigt nervös. Och vem var inte det!!?? Speciellt om man inte känner någon i den klassen man ska börja, det är han säkert inte ensam om utan det är fler som kommer helt ensamma. Men det klart, jag tänker på honom lite då och under dagen och hoppas han har det bra, jag är ju mamma ;)


Han skulle börja idag kl 9.30 med samling i sal 215. Bland det sista han sa innan han åkte var, - det var väl sal 115 jag skulle till?

-Nej, det är 215 du ska till (hmm tänkte jag vi gick igenom det flera gånger igår)

Då skrattar Mattias och säger bara, - det här kommer nog gå jättebra bara jag hittar rätt sal! (stort leende)


Det är Mattias i ett nötskal, visst kan han oroa sig och vara nervös ibland, men till sist så tänker han, det ordnar sig! Och det gör det!



Av Yvonne - 18 augusti 2009 00:08

Under kvällen har det regnat mycket, och emellanåt rejäla störtskurar.

Så när det var dags för Ellys sista kvällsrunda för en stund sen, kom det väl inte direkt som någon överraskning att det regnade. Jag har lurpassat här inne och tänkt att när det regnat som mest, att jag väntar lite....

och en stund till...

nä inte nu, nu kom det en skur igen,

väntar lite .... och så har kvällen gått


Jag kunde gått ut tidigare, för det har faktiskt varit några uppehåll under kvällen. Så jag får väl skylla mig själv då att jag blev genomvåt nu, blää, det kändes som om himlen öppnade sig precis lagom tills jag kom ut. Och öste ner stora hinkar med vatten, hi hi där fick hon för att hon väntade ;)


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards