This life

Alla inlägg under januari 2010

Av Yvonne - 18 januari 2010 15:33

Känner mig riktigt hängig idag, förkyld och ont i kroppen. Tur är förstås att jag inte ska jobba idag men otur att jag är dålig när jag har en ledig dag, men så är det bara.    Allt jag gör idag är en kraftansträngning, puh... känner bara för att kura ihop mig i soffan, ska läsa lite ta en kopp te och en macka.


  

Av Yvonne - 17 januari 2010 18:23

Ja, åtminstone här hos oss, he he!   

Idag hade Hans bestämt sig för att vi skulle ha grillat till middag, och jag måste säga att det blev gudomligt gott! Han drog ut klotgrillen, och grillade ute i trädgården, under tiden passade jag på att åka iväg en runda i skogen med Elly.

Elly var väldigt vaksam i skogen, jag såg färska djurspår i snön, och hon spejade hit och dit. Hmm, jag kan säga att jag brukar aldrig vara rädd i skogen, men det kändes lite olustigt idag. Det var nästan skymning, och jag hade ingen större lust att stöta på ett gäng med vildsvin, jag vet att det finns gott om dom i skogen. Men inget syntes iallafall till, även om skogen sannolikt är full med djur. Det kändes väldigt tydligt att något var där.


Jag känner mig lite sådär, inte sjuk direkt, men något på gång. Förkyld är jag och har mer värk, men jag hoppas det stannar vid det och inte blir mer.

Nu har jag jobbat färdigt detta arbetspasset, ledig i morgon när så många andra våndas för att börja jobba igen efter helgen.


Kram till er alla!   

Av Yvonne - 16 januari 2010 19:04

Jobbade i går natt och ska jobba i natt också, så idag har inte hänt så mycket eftersom jag haft en sovdag.

Hans fixar middagen ikväll, han är snäll han.   


Önskar er alla en härlig lördagkväll!


  

Av Yvonne - 15 januari 2010 17:45

Förra veckan var vi några dagar i Mölle, som ligger vid Kullabergshalvön, i nordvästra Skåne.


  

Mölle ligger vid den röda pricken på kartan.




I Mölle finns en stugby som ägs av SCA, där Hans jobbar, vi har varit där flera gånger men aldrig på vintern. Men det var jättehärligt det också.


Denna stugby ligger ganska högt upp när man kommer till Mölle, så man har en underbar utsikt över havet. I anslutning till stugorna har man en stor härlig skog att promenera i, med många olika stigar att välja på.  I några av av stugorna får man ha med husdjur, så Elly var med och då blev det mycket promenader.

För övrigt var det avkoppling att komma hemifrån några dagar, äta gott, spela spel och lite kort, läsa hann jag också med.



  

Jag har lånat en bild från internet på Mölle under sommaren. Långt uppåt backen så ligger SCA-byn där vi bodde.




  

Här är stugan vi hyrde. Nu är denna bilden tagen precis innan vi åkte hem, och då var det en hel del snö där.




  

Första dagarna var det lite mindre snö, och just här, ingen alls.



     



  

här är det folk som åker skridskor långt där borta




  

Elly njöt av alla promenader.  

   


  

Hans och Elly tillbaka till stugan.



  

Vi spelade Alfapet, det är kul!



   

men att bilda ord av det här omöjliga bokstäverna var inte lätt, hi hi



  

då var det extra gott att ta en fikapaus med semla, såå gott!



 

Elly gillar snön! 



  

Mattias och Elly.



  



  


Härliga dagar i Mölle!     




                   



    





  



            














Av Yvonne - 14 januari 2010 23:45

Det blev lite sent innan jag hann med att blogga idag, jag känner att jag är för trött för att sitta här    så jag återkommer i morgon istället. Tänkte lägga in lite bilder från Mölle.


Sov så gott!


  

Av Yvonne - 14 januari 2010 00:45

Hej alla goa vänner! Egentligen ska jag inte skriva något längre inlägg, utan jag borde gå och lägga mig nu...   


Men jag tänkte bara visa att jag finns här, jag har inte förfrusit, eller emigrerat eller något annat, jag är kvar, har bara pausat lite från skrivandet.

Tack för alla härliga kommentarer!


Jag har haft en veckas semester men har nu börjat jobba igen, och under semestern var vi några dagar i Mölle, Kullaberg i Skåne. Jättehärligt var det!


Skriver mer under morgondagen, eller idag blir det ju egentligen   

och då ska jag också titta runt i era bloggar.


God natt!   


  


Solnedgång i Mölle.   

Av Yvonne - 4 januari 2010 21:00

Vill önska er alla en God fortsättning på det nya året! Hoppas det blir ett bra år.

Nytt år, med nya möjligheter, ett helt oskrivet blad.

Allt är bra, jag har en jätteskön ledighet från jobbet. Jag har även tagit lite ledigt från bloggen.  Jag kommer tillbaka kanske redan i morgon, eller blir det en liten längre paus.   


  


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards