This life

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Nåldyna eller vad ;))

Av Yvonne - 30 november 2010 22:40

Som rubriken visar kan man säga att jag idag har agerat nåldyna eller något liknande     Jag var i morse på vårdcentralen för jag skulle lämna blodprover,

bl a fasteprover, men jag var tydligen väldigt svårstucken idag. För hela besöket tog närmare 1 timme och flera av sköterskorna gick bet på att hitta någon blodåder att sticka i. Sjätte sticket lyckades dock, sen kunde jag ta mig ut i kylan igen   (jösses så kallt det var och jag hade alldeles för lite på mig  ) och hem och äta frukost. Tur man inte är stick-och spruträdd.  Men dagen har inte varit så vidare bra, för jag har kännt mig väldigt tung i huvudet och haft en huvudvärk som jag gärna hade sluppit.

Hoppas morgondagen blir bättre.


Helgen som gick var riktigt bra, i lördags följde jag med Hans och Mezzi på hundkursen, dom tränade spår och det var jätteroligt, så duktig han är Mezzi.


  


     

Hans med Mezzi i början på spåret.




När vi kom hem var där ju 2 vovvar till som ville ut och springa, så det var bara att hoppa in i bilen igen och köra till skogen för en härlig skogspromenad.


I söndags hade vi en jättetrevlig eftermiddag hos Mats, och alla kullsyskonen fick nu chans att träffas och busa runt.

Bilden därifrån är lite mörk då det mörknade på en del, och det var inte det lättaste heller att samla dom alla på en bild. Det är mamma Elly längst till vänster, följt av Troff, Mezzi, Mendy och Meya.


  



 
 
Carina Andersson

Carina Andersson

1 december 2010 23:26

Hej Yvonne!

Kom att tänka på när jag jobbade på sjukhuset o vi skulle ta blodprover på våra patienter....Vissa var som du var, den dagen, riktigt svårstuckna o då fick vi alternera att gå in prova. När man lyckades så kunde man "leva" på det, resten av den dagen, i alla fall.
Har varit med om att använda blodtrycksmanshett o butterfly nålar på väldigt svårstuckna.....
Härliga bilder på hundarna!
Min förkylning hänger i fortfarande, suck! Hoppas att du kryar på dig snart, annars får det väl bli "himmet" för oss båda;;))


Kram Carina

http://www.pocketbay.se

Yvonne

2 december 2010 23:25

Ja Carina, det användes både butterfly och blodtrycksmanchett när det skulle tas prover på mig härom dagen, jag lovar att flera av sköterskorna blev lite lätt svetta när dom upprepade gånger misslyckades. När jag lite försiktigt undrade om det inte var någon kö efter mig, blev dom väl inte precis mindre stressade, hi hi. Så en lättnad var det säkert för dom också när det till slut lyckades ;))

Förkylningen ja, fy bubblan, det blir kanske "himmet" för oss, men då tar vi med alla hundarna så har vi lite skoj också ;)))))

Läste om tillökningen, så roligt och stort Grattis till det :))

Kramar :))

 
Mita

Mita

2 december 2010 18:38

Vad kul att se hela gänget =)

http://rocotopeppers.blogspot.com

Yvonne

2 december 2010 23:27

Hej Mita!
Så roligt att du tittar in, jag har under en tid varit så dålig på att skriva något till dig, men jag har inte glömt bort dig ;)

Kram

 
Ingegerd

Ingegerd

5 december 2010 12:09

Hundarna är underbart fina!

Tur det inte var jag som skulle stickas! Jag hatar det, hade nog sprungit därifrån om de inte träffat rätt.

http://hovdamen.bloggplatsen.se

Yvonne

6 december 2010 23:06

Tack för kommentaren om hundarna :))

Det är nog en hel del som är rädda för blodprovsstick, jättejobbigt förstås.

Kram :))

 
junitjej

junitjej

14 december 2010 17:29

Åh, vilka söta hundar!

http://junitjejen.se

Yvonne

14 december 2010 17:41

Tack så mycket junitjejen, och roligt att du tittade in och lämnade en kommentar :))

Ha det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Ovido - Quiz & Flashcards