This life

Direktlänk till inlägg 3 juli 2009

Hundrastning o sedan läggdags

Av Yvonne - 3 juli 2009 07:55

Ja, då har jag jobbat klart mina två nätter för denna gången, nu har jag sju nätter kvar till semester, det tar sig! ;D


Denna natten som gick var helt olidligt het, blev inte alls mycket svalare än på dagen. Och så fort man rörde sig så blev man helt genomsvettig, fy. Ska bli gott och ställa sig i duschen innan man lägger sig för några timmar.


Och så har jag precis varit ute en runda med Elly, då kan man med gott samvete lägga sig. Elly har nu varit ensam hund här i en månad, och jag tycker att det går jättebra. Hon är så glad och hon verkar funnit sig till rätta i den nya situatioen riktigt bra. Det är ju förstås vad jag hade trott, men man vet aldrig hur de reagerar.


Det är otroligt tryckande ute, klibbigt och varmt. Undrar just när det där åskvädret som de varnat för kommer? För så här kan de inte fortsätta, fint väder i all ära med det här som en väntan på en explosion. Man orkar inte med sig själv längre, och tankeverksamheten är inte den bästa. Tittar på björken utanför fönstret, inte en vindpust, det står helt stilla.

Men "Håll ut" som Tomas Ledin sjunger!

 
 
Mita

Mita

3 juli 2009 10:45

Hej och tack för raderna, självklart får du länka, jag gör detsamma!
Ha det så gott i sommarvärmen!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

3 juli 2009 10:49

Ser att du bor i Slöinge, sjöälv har jag bott i Ringenäs/Frösakull i 6 år och jag köpte en Bordercollie av en älder dam som bodde i Slöinge, kommer dock inte ihåg hennes namn.
En ciggarrökande dam med katter, hundar och får =)

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

3 juli 2009 11:31

Hejsan!
Va skoj att du gillar min blogg, klart att du får länka till mig..e bara skoj =)
Du verkar oxå ha en trevlig blogg! Många fina foton =)
Ha en trevlig helg!
Kraaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

3 juli 2009 13:54

Hej Sanna!
Kul att du tittade in, alltid roligt med nya kontakter. Nu har jag lagt till din länk.

Trevlig helg till dig med!!! :D

 
Ingen bild

Yvonne

3 juli 2009 13:57

Hej Mita!
Vilket sammanträffande att du har bott i närheten här. Funderar på vem den ciggarrökande damen kan vara, men kommer inte på någon. ;))

 
Mita

Mita

3 juli 2009 17:47

Hon är nog inte i livet nu, jag köpte hunden för över 20 år sedan och då var damen i 75-80 års åldern en redig krutkärring!
Jag jobbade som Restaurangchef på Tylöhus fram till 1991

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

3 juli 2009 22:04

Vad härligt att semestern närmar sig! Självklart får du länka!

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

4 juli 2009 09:31

ja värmen gör en super seg ..i morse fick jag en chock åt andra hållet,,,, 12 grader.. lagom verkar inte fungera....
men golven kanske kan få sig en avhyvling av sand och saft i dag då :)
tack för dina snälla ord om min blogg det värmer! citron och lime pajen är makalöst goood---

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

4 juli 2009 12:30

Ja den är verkligen superläcker!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards