This life

Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Halvårssyndromet

Av Yvonne - 6 juli 2009 12:02

Här har precis varit en kille och försökt laga vår diskmaskin som gått sönder. Hur det gick? Jodå, han hittade felet, någonting med pumpen som hade spruckit, så han tog med sig pumpen och skulle beställa hem en ny, så det fixar sig säkert, kanske redan under denna veckan. 


Dessutom, även om man har en diskmaskin så vill man förtås att den ska fungera, men det går att klara sig utan också. Värre är det om tvättmaskin eller kyl o frys går sönder. Betydligt värre!!


Det som verkligen är dåligt i detta sammanhanget är att diskmaskinen är ca ett halvår gammal. Alltså, lite längre ska den väl hålla tycker man. Den förra vi hade höll i 18 år! Men, men, allt kan hända förstås....


Likadant var det med vår tvättmaskin som köptes för snart 2 år sedan. När vi hade haft den, i ett halvår så gick den sönder!!!! Dåligt!! Och jag kan säga att det är ändå inte det allra billigaste vi köpt, inte det dyraste heller... ;)) men det spelar egentligen ingen roll, för visst förväntar man sig att det ska hålla lite längre än så.


Vad man kan konstatera är ändå att vi har tur också... garantin går ju in och gäller den första tiden, så iof ska det nu ändå gå sönder så är det väl lite bra då. ;)


Undrar just, har vi några mer nyinköpta apparater som kan tänkas gå sönder snart....?  ;)



 


 
 
mita

mita

6 juli 2009 16:06

Fy vad tradigt, tråkigt när det är nya maskiner. All omkringjobb, hoppas det löser sig till det bästa

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

6 juli 2009 16:20

Oj vad tråkigt när så nya saker går sönder,men det är ju prylar som faktiskt går att laga förhoppningsvis.Fick tag på en kodak C140 på net.on.net för 1100 kr med väska,jag känner mig jättenöjd.
Vi ses på onsdag(:
Kram o hej/Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

6 juli 2009 16:51

Mita: Jajamen, visst löser de sig, men man kan ju undra vad det är för kvalitet på nya maskiner. Reparatören var trevlig, så det underlättar faktiskt. ;))

 
Ingen bild

Yvonne

6 juli 2009 16:55

Ann: Visst ordnar det sig, och det är faktiskt bara maskiner. Lugnt, lugnt!!!

Kul att du hittade en kamera du är nöjd, så nu ska här plåtas då!! Spännande!

Ja nu ses vi på onsdag, hoppas det inte blir en lika varm natt som sist jag jobba, jag trodde jag skulle smälta bort... puh

Kram :D

 
susanne

susanne

7 juli 2009 09:57

haloj..
fy o ve.. för trasiga saker jag tror jag rusar och köper papp tallrikar om min våran disk maskin går sönder!
ja en oycka bruka ha med sig minst två kompisar jag vet ;)
men turennär väl att garantin gäller....
håller tummarna att det var ett halvårs syndrom som bara gällde diskmaskinen.. bara o bara..
kram

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

7 juli 2009 20:14

Jo betydligt längre än ett halvår skall nya saker hålla tycker man, men kvaliten försämras väl mer o mer oxå i vårt stress samhälle tyvärr..suck..
Hoppas att sakerna håller många många år nu då =)
Ha en fortsatt bra vecka!
Kraaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards