This life

Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Tandläkarbesök

Av Yvonne - 30 juli 2009 19:16

I dag har jag varit hos tandläkaren, ja, fast jag har semester ;) Ja, det är nog inget att säga om det, för det var ett återbesök, och jag var ganska beroende av när tandläkaren kunde.


Jag brukar vara hos tanhygienist en gång om året, är lyckligt förskonad från hål i tänderna som jag inte haft på så många år (många år som börjar på en trea), att det inte är värt jag skriver här, det är bl a man upptäcker hur gammal man är, fast jag inte känner mig gammal ändå faktiskt ;) borde jag det?!


Nåväl, varför jag skulle träffa en tandläkare  nu berodde på att mina tänder är lösa. Ja, en viss rörlighet ska tänder alltid ha, det fick jag lära mig för länge sen, men nu, oh, det var ruggigt lösa. Tänk om jag skulle tappa dem? Har t.o.m drömt om att jag tappat tänderna, jo visst ,det kan man skratta åt när det bara är en dröm, men jag lovar att det var en mardröm!


Idag skulle alltså denna tandläkare kolla varför jag har tänder som är lösare än normalt. Tandhygienisten hade redan kollat att jag inte hade tandlossning, vilket är en sjukdom, och det konstaterade tandläkaren också att jag inte hade. Skönt! Men faktum kvarstod, varför var tänderna lösa?

Det var en jättetrevlig tandläkare, stort beröm åt henne.

Varför är det så olika på bemötande på folktandvården?

Eller det är kanske inte bara folktandvården... men det känns som om vissa gått kursen och vissa definitivt missat den.


Tandläkaren undersökte, tog bilder och kunde till slut konstatera att jag troligtvis hade korta rötter på dessa tänder som var lösa. Jaha, korta rötter, varför är det så då? Jo, hos vissa människor så är det så (naturligtvis hos mig).


Inget att oroa sig för just nu iallafall, men jag skulle hålla koll på det. Jo visst, men hur lätt är det inte att inbilla sig att, är inte tänderna liiite mer lösa än innan? Ja, man får ju tro på tandläkaren iallafall, något  annat kan jag inte göra. :D



 
 
Nettis

Nettis

30 juli 2009 20:43

Lite gödsel i munnen kanske skulle få fart på rötterna... eller så kanske det börjar växa ut blommor ut din mun... svårt att prata då... hihi ;D !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne K

30 juli 2009 21:50

Nettis: Ja, du har så rätt... hi hi, så borde det ju vara.. gödning är det som gäller!!!
Å andra sidan, proteserna kan vara rätt så fina ändå...hi hi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Ovido - Quiz & Flashcards