This life

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Skogstur

Av Yvonne - 12 augusti 2009 20:47

Det var så skönt att ge sig iväg till skogen under eftermiddagen. Avkopplande och det gjorde gott för ryggen.  :)




härliga skogsvägar




Elly trivs hon också!


strora stenbumlingar, undrar just hur det skulle kunna passa i

trädgården... fniss

 




Den här skogen ligger i närheten av min pappas föräldrarhem, ett torp, som han har kvar och även en del skog runt omkring. Jag gick en runda i skogen där och när jag kom tillbaka till torpet igen såg jag att Hans bil stod där. Han hade ärende dit för han har 2 st bisamhällen som han sköter där. Jag hann se att han hade klätt sig i bi-utrustning, shit tänkte jag, nu har han kanske hunnit reta upp bina precis lagom till vi ska gå där förbi.

Jag hade ställt min bil lite bortanför där han var.


Men vi hade jättetur, jag och Elly, för det är henne jag är rädd om. Hon ska inte behöva tampas med ilskna bin. Hans hade inte börjat på ännu, och precis när jag hade tänkt tanken stack Elly iväg bort till Hans, hon hade sett att husse var där.




 

Såååå glad hon blev!!!!


och jag gick runt torpet och testade min nya kamera på blommorna :)




 



sen var det lugnast för mig och Elly att åka hem ;)























 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

12 augusti 2009 23:15

Vad skönt att det blev lite bättre av din promenad. Din hund är så fin:)
Vilka härliga bilder du har tagit med blommor frukt m.m Tycker det är så härligt med bilder.

Ha en bra kväll/natt, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

13 augusti 2009 06:36

hej tur att ryggen börjar bli bättre eller det blev aldrig så illa..
Vilken vacker promenad och din hund Elly är så fin :)
fina bilder mycket,,, klart man ska fota blommor ;) det är så vackert snart har vi regn o rusk då kan man klicka sig in på sin blogg o njuta!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

13 augusti 2009 10:51

Visst är det underbart att promenera i skogen :) !!! Och va fin Elly är :) ! Jätte härliga bilder :) ! Roligt att testa en ny kamera :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

13 augusti 2009 12:34

Hoppas du har det bra,vilcka vackra bilder du har tagit...
Kramis/Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne K

13 augusti 2009 22:10

Tack alla för era uppmuntrande ord! Det värmer.

Jag mår mycket bättre nu, samtidigt vet jag att ryggen är skör som en tråd emellanåt. Nu har jag semester och då kan det ibland räcka med att jag har mer "tid" att rehabilitera mig än om jag skulle jobbat.

Kram till er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards