This life

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Söndagskväll

Av Yvonne - 16 augusti 2009 23:01

Sista dagen som jag och Hans har semester tillsammans. Hans börjar jobba imorgon, med viss ångest som man brukar ha efter man haft semester, och jag har semester en vecka till.


Det har varit en härlig semester, blandat väder men för det mesta alldeles utmärkt. Johan och Mattias börjar båda skolan veckan som kommer. Johan andra året på gymnasiet och Mattias första året, förväntansfull men nervös naturligtvis. Vem hade inte varit det!


Det är första året tror jag som vi varit hemma under hela semestern. Vi har alltid rest någonstans, en vecka eller två allt sedan barnen var små. Detta året har vi valt att göra mer dagsturer, vi får spara oss till vintern istället. Hela familjen gillar att åka till fjällen och åka skidor, hoppas vi kan gör det i vinter också.


Det var helt underbart att vara ute i skogen idag, inte minst för att jag hittade kantareller, ett fält som lyste gult som solen, tänk er det!


Och nu sitter jag här, den sena augustikvällen, visst märks det att det mörknar mer nu och hösten är faktiskt på väg. Ok, jag vet att många hatar att man nämner höst, och jag vill så klart att ingen ska må dåligt av vad man skriver. ;)


Men för mig är hösten jättehärlig, inte om det regnar var eviga dag förstås. Men annars, alla dess färger, luften, det speciella ljuset, åh det är underbart!


Låt oss hoppas på en härlig höst med sköna klara dagar.


Ha det gott alla!


 
 
Nettis

Nettis

16 augusti 2009 23:53

Hahaha, va rolig du är ;D !!! Ja Gollum var min favorit, hihi ;) !

Haha, näpp jag är klen som få!!! Har dåligt med styrka i armar och händer. Men jag är tjock och TUNG!!! Och det är klinkers på golvet. Så tvättmaskinen gled bra, fniss!

Jag är alltid hemma på semestern :) . Dels har jag inte råd att åka nånstans, och dels gillar jag inte att sova borta :) ! Men dagsutflykter blir det för min del med :) . Fast i år har det bara blivit djurparken för min del. Med allrenovering och sånt, så har jag helt enkelt inte orkat åka iväg :) .

Japp, jag tillhör dom som inte gillar hösten och vintern... Jag borde gå i ide då. Men jag håller med om att dom SOLIGA höstdagarna är fantastiska :) .
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

17 augusti 2009 06:34

haloj.. dags turer är toppen eller kort semester då får man flera resemål :)

kantareller ja vad ljuvligt det ska finnas här med men har inte hittat dem ännu!
de är inte så nordliga dessa skogens guld...
Så gränsen för deras växtlighet ligger häråt..
Hösten är underbar men man blir lite snopen... i går kväll eldade jag en lite brasa den kalla fuktiga luften gav mig kårar.. så visst är den i antågande och jag hoppas jag med på fina långa vackra höst dagar..hösten är vacker!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

17 augusti 2009 10:33

För mig är hösten bara en tråkig tid innan hösten.. Kallt och blåsigt brukar det vara :-( Knappt att jag uppskattar dom härliga färgerna träden förvandlas i...
Jag är en vår och sommarmänniska hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

17 augusti 2009 11:08

Haha, va gullig du är ;) ! Tyvärr kan jag ju inte gå i ide även om jag skulle vilja!!! Så du slipper inte mig på heeela hösten och vintern... hihi ;) !

Ja en trygg uppväxt... Kan man få nåt finare :) . Inga resor i världen kan uppväga det :) .
Önskar dig en riktigt fin dag :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

17 augusti 2009 16:09

Ja semestern den går fort,men du är välkommen tbx.
Hösten tycker jag är mysig,tända ljus och mysa med en bra bok.
Kram o hej/Ann

http://ann.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards