This life

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

och nu har också äldste sonen börjat gymnasiet

Av Yvonne - 19 augusti 2009 10:47

Idag började även Johan, så nu är skolorna igång som vanligt.

Johan åkte på morgonen, skulle börja kl 9 idag. Men Mattias är fortfarande hemma, idag börjar han inte förrän kl 13.05, så han åker iväg med bussen 11.43 Nu när de går på gymnasiet får man vänja sig vid de ibland lite märkliga tiderna de har ;)

Mattias var iallafall jättenöjd med gårdagen, och det känns bra tycker jag.

Jag hoppas de får en bra gymnasietid båda två!  :D


Sol och jättehärligt väder idag!

Om man skulle göra en äppelpaj idag, mm nu blev jag riktigt sugen!


 
 
Nettis

Nettis

19 augusti 2009 14:12

Jag vill eventuellt skaffa en vovve igen, sen oxå :) . Men det blir en mindre ras och gärna en som är ett par år :) .
Även om valpar är jätte härliga, så kräver dom ju mycket oxå ;) .
Jag hade 4 stycken papillon för många år sen :) . Och två kullar med valpar födde jag upp :) .
Nu lever ingen av mina små troll längre...

Åh vilken vacker pelargon :) ! Nån sån har inte jag :) !

Va skönt att Mattias första gymnasiedag gick bra :) . Och hoppas att Johans oxå blir det :) .

Kram

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

19 augusti 2009 18:34

Ja de tider som de när de går i gymnasiet förstår jag mig inte på än. då är det ändå 2barn som har gått och 1 som går. Hoppas verkligen det blir som de har tänkt sig.
Vår gymnasier kille börjar i morgon dessa olika tider överallt ang skolan.

Ha det så gott, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

19 augusti 2009 18:40

Jag vet inte om du har fått det jag skrev innan men det blev något konstigt när jag skulle skicka iväg det.
Håller med dig ang tiderna i gymnasiet de har konstiga tider, har inte vant mig än fast jag har haft 2st som har gått 1 som går. Men det är väl så att vi föräldrar inte ska förstå:)
Våra gymnasier elever börjar i morgon 1:orna fick lite invigning idag. Det är lite rörigt med alla olika tider för skolstart det beror ju var man bor m.m

Du får ha en kanon kväll, kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne K

19 augusti 2009 20:44

Nettis: Åh, du är så snäll, jodå båda killarnas skolstart verkar ha gått bra. Javisst var man nervös när man skulle börja på en ny skola, jag kommer ihåg så liten jag kände mig, 16 år och skulle börja en ny skola, kände inte någon. Men det gick bra ;D

Jag är uppvuxen med hundar, har alltid haft hund. Så för mig känns det så naturligt, har svårt att tänka mig ett liv utan hund. Har haft collie sedan jag var 12 år, men det finns många underbart goa raser och som jag skulle kunna tänka mig. Men jag vill gärna ha collie också ;D

Så spännande och så otroligt lärorikt att få förmånen att föda upp valpar som du gjort, jag önskar att jag någon gång får vara med om det.

Pelargonen är jättefin, den heter Antik Violet. Jag ska fotografera den ute istället, så den får ett annat ljus, så kanske du kan se den bättre. Foto kommer!

Kram

 
Ingen bild

Yvonne K

19 augusti 2009 20:54

Rosie: Jodå, jag fick båda kommentarerna. Och jag la in båda. :D
Håller med dig, ibland när man ska skicka eller skriva in spamkoden så är det precis som om det hänger sig. :(

Ja, det är förstås olika tider på skolstart beroende på var man bor. Men det jag tänkte på mest är att tiderna som de ska iväg på dagen kan variera mycket, beroende på vilka kurser de läser. Det är inte som när de gick i grundskolan precis. ;)

Men ni verkar ha likt som oss med att ettorna började en dag innan tvåorna och treorna började. Det kan ju vara skönt för ettorna att det bara är dom första dagen.

Men skönt är det i allafall att skolan börjar igen så det blir vanliga rutiner igen, det har varit jättesena kvällar här.

Kram

 
Sussi

Sussi

20 augusti 2009 00:23

Tänk vilken inspiration solen för med sig.. Äppelpaj som är så gott :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards