This life

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

Lördagkväll

Av Yvonne - 22 augusti 2009 17:37

Underbart, underbart augustiväder...väder som verkligen passar mig! :D


Håller på och fixar inför kvällen, ska grilla och äta lite annat gott.

En äppelpaj står i ugnen, det kommer säkert bli en hel del äppelpajer framöver här. Det är ju den tiden... :D


Såg på friidrotts -VM igår ikväll, det är kul!

Det var en 21 årig australiensk tjej som tog guld i diskus. Hon var inte alls tippad att vinna, utan var en rejäl skräll. Då är det extra kul, skrällar gillar jag!!


Nu börjar man ana att vindruvorna skiftar färg och kanske hinner de mogna under september, hoppas det. I vilket fall som helst så är det väldigt fint.

 

Det är så läckert att sitta ute på terassen med klasarna hängande ovanför huvudet. Lite som ett växthus.


Nej nu måste jag skynda på, kl 19 ska det vara klart! :D



Ha en go lördagskväll alla!

 
 
Nettis

Nettis

22 augusti 2009 23:19

Ja i kväll när jag satt ute på trappan, så kändes det faktiskt att det börjar dra sig mot hösten. Inte kallt, utan bara lite klarare i luften på nåt sätt ;) .
Jag var otroligt deppig inför hösten... Men så fick vi en vecka med sol igen, och det räckte :) !!! Då försvann deppet :) !
Får hoppas att det inte regnar hela hösten bara. För det är då det blir jobbigt...

Va härligt med vindruvor ovanför huvudet :) !
Kramis!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

23 augusti 2009 00:45

Friidrottsvm är riktigt kul att kolla på.. allra helst när det är nån otippad som vinner!!

Nu är jag hemkommen från Vigseln.. om du inte har sett det så blev det den blå klänningen!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne K

23 augusti 2009 01:04

Sussi: Jajamen, jag såg er bild, ni är sååå fina. Du kan läsa min kommentar hos dig.

Hoppas ni hade riktigt roligt och att det var ett vackert bröllop.

Kram och god natt!

 
Nettis

Nettis

23 augusti 2009 07:49

Aaah, det var i Arn jag hade sett honom tidigare ;) ! Jag kände så väl igen honom :) !

Näe vintern här nere är ju sällan nån vinter längre... När vi var små så kom det ju rejält med snö. Men nu slaskar det mest, som du skrev.

Men om hösten bara blir hyfsat solig, så gillar jag den oxå... fast våren och sommaren är bäst... hihi ;) !

Önskar dig en riktigt trevlig dag :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
lollo

lollo

23 augusti 2009 12:42

Mina druvor börjar oxå att skifta till blått,bara att hoppas att dom hinner mogna.
Jag brukar sitta under klasarna och fundera,så rofyllt./lollo

http://lollopettersson.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

23 augusti 2009 12:42

Regnet slapp vi hela eftermiddagen och kvällen :-)
Lagom till vigseln slutade det regna och solen började titta fram lite då och då!

Tack för alla ord om våran klädsel.. Du är för go du :-)
Det kändes bekvämt och bra hela kvällen!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Ovido - Quiz & Flashcards