This life

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Yvonne - 19 februari 2010 16:05

Det blev ingen bloggrunda igår... istället fastnade jag framför tv:n, i vanliga fall tittar jag inte så mycket på tv. Men det är ju OS, jag älskar OS!


Kunde inte låta bli och följa Anja och hennes fantastiska insats igår. Ena dagen håller hon på att köra halvt ihjäl sig i ett helt fruktansvärt hopp och fall. Hjärtat kom säkert i halsgropen på många av oss, klarade hon sig? Man tror inte det är möjligt att hon överhuvudtaget kan starta i en ny tävling dagen efter.


Men jodå, kalla det dumdristighet, helt vanvettigt, man kan också kalla det ett mod som är utöver det vanliga. Det har Anja, hon har en tro på sig själv och är också till viss del ganska kaxig i sina uttalanden, något man inte ska vara tydligen, enligt en del iallafall.  Men se, det funkar ju!


Igår tog hon alltså OS-brons i superkombinationen störtlopp/slalom. Vilken seger, så underbart och då menar jag inte bara OS-bronset.


Grattis Anja!  Vilken tjej!


  


bild från Aftonbladet

Av Yvonne - 19 februari 2010 13:15

shit vad de snöar....jag vet att många är otroligt trötta på snön nu, och visst, det begränsar mycket vad man komma fram någonstans om man ska ut och gå. Svårt att gå i skogen som vanligt om man inte vill gå i snön till knäna, och det vill inte jag iallafall. 

Men nu råkar jag ändå vara sån att jag gillar riktiga vintrar, med snö och minusgrader, jo man kan göra det faktiskt... hi hi.  Jag tycker att gröna slaskiga vintrar med blåst och allmänt skitigt är fullkomligt vedervärdigt. Det är ändå bara februari, snön kommer försvinna så småningom, var så säker. Dessutom var det längesen vi hade så bekvämt inomhus en vinter, visst behöver här städas, och blött efter snön blir det förstås.  Men man kan ju räkna ut själv vilket som man behöver städa mest efter, en gyttje-vinter eller en snö-vinter!


Men det klart att jag också längtar till våren.... det kommer nog kännas extra skönt, och alldeles underbart!    


  

Ovido - Quiz & Flashcards