This life

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Yvonne - 10 mars 2010 15:37

Det är så tomt utan min Elly. Sen igår är hon hos vår kompis Mats som även är uppfödare, men inte till Elly, hennes uppfödare bor i Sunne, länk här till Rudängens  för den som vill se Elly´s syster som nyligen har valpat. Jättesöta som nu är 2 veckor.   


Valpplanerna är alltså i samarbete med Mats, och det känns helt ok att Elly kommer valpa där och inte hemma, mycket bättre praktiskt hos honom så det ångrar jag inte.

Men självklart blir det oerhört tomt utan henne, jag har aldrig varit utan hund. Har sen jag var liten haft hundar runt omkring mig och min första egna hund, som var en collie, fick jag av mamma och pappa när jag var 12 år.


Jag har inte tänkt att slå mig in på några uppfödar-banor eller liknande, men för mig finns en dröm att få en valpkull efter en hund som jag tycker speciellt mycket om, så är det med Elly. Att då kunna dela det med någon som har mycket kunskap och erfarenhet känns jättebra och jag är helt nöjd med detta arrangemanget. Det är inte långt att köra dit så jag kommer träffa henne ofta ändå.

Men ändå... det känns väldigt konstigt hemma..... jag hör henne och ser henne....   men hon är inte här.

När jag skar bröd på skärbrädan idag så föll det ner smulor på golvet, det tar Elly tänkte jag, hmm.

Men hon kommer ju hem igen så småningom, med en valp om allt går som vi önskar.   



  

Elly ligger ofta på rygg, gärna i närheten där man är och helst ivägen så man får kliva över och runt henne... ja jag tror nog att jag saknar det också, hi hi   


Ovido - Quiz & Flashcards