This life

Alla inlägg under september 2009

Av Yvonne - 20 september 2009 15:17

Igår eftermiddag åkte jag och Elly ner till stranden, det är ju from 15 september tillåtet att ta med hunden på stranden igen.

Oj vad hon njöt, jag också för den delen. Helt underbart väder var det.

Hon sprang, och sprang, och skuttade och var sååå lycklig.


Idag håller vi på att fixa iordning för kvällen, då det kommer lite släkt hit. Mattias fyller år på tisdag, men ska fira med släkten idag.


Det blir tacopaj och sedan tårta förstås! Skrattande


Här är lite bilder från igår, det inte lätt att ta kort på henne när hon for omkring så, hi hi. En del bilder som jag har slängt,  syns bara något suddigt när Elly sprungit förbi kameran. Flört 


  

ingen Elly här... Skrattande


  

inte här heller... Flört



  

men här en liten stund iallafall, racet ut i vattnet



  

benen åt alla håll  Flört


  

stilla en liiiten stund


  

Av Yvonne - 19 september 2009 13:15

Underbart väder, sol från klarblå himmel!


Måste bara ut i solskenet, ses sen! Skrattande



sol    


Av Yvonne - 19 september 2009 07:45

Hemkommen från jobbet. En härligt vacker morgon, men kallt är det, bara 5 plusgrader, brr. Skönt att kunna tända i braskaminen när man kommer hem. Mys!!!

Men det kommer nog bli riktigt gott ute idag, då det ska bli runt 18 grader och sol i eftermiddag. Glad


Nu ska det iallfall bli skönt att krypa i säng, ska värma min vetekudde och ta med och lägga i sängen.

Ha det bra så länge, jag säger god natt Flört


        



Av Yvonne - 18 september 2009 20:10

Jag drar snart iväg till jobbet, för att jobba i natt också. Känns väl alltid lite sådär, fredag kväll vilket är verkligen helgkänsla för många, fredagsmys. Men när jag väl är på jobbet rullar timmarna på, oftast går en natt rätt så fort. Jag trivs med att jobba natt!


Tack för alla goa kommentarer jag fått angående min pappa, det känns gott i hjärtat verkligen.

Ja var där alltså en liten sväng hos mamma och pappa igår kväll innnan jag skulle börja jobba, och han blev jätteglad. Så visst kändes det bättre när jag varit där och pratat med dem. Det behöver naturligtvis inte vara det värsta för att proverna blivit så pass sämre, man får helt enkelt se tiden an och försöka leva i nuet.


När jag kom hem i morse lekte jag lite med Elly i trädgården, hon var pigg och glad. Sen gick vi in och åt frukost, jag och Elly. Skrattande



  

Av Yvonne - 17 september 2009 18:35

Ja, rubriken beskriver så som jag känner just nu. Jag känner mig så klart uppåt för mycket som jag har runt omkring mig, min familj, Elly och mycket annat som gör mig glad.


Men också ledsen och bekymrad för att min pappa blivit sämre i sin sjukdom. Han opererades för prostatacancer för snart 5 år sedan, har sedan dess medicinerat för att cancern troligtvis funnits kvar i kroppen ändå. Han har ändå kännt sig någorlunda ok, ibland väldigt trött förstås. Men levnadsglad, och han mår i och för sig inte sämre nu heller, men PSA-värdet har stigit riktigt ordentligt. Men det är ju sådant livet är, jag vet det.

Bara det att man vill ha kvar sin mamma och pappa, alltid...det går förstås inte. Jag vet det också...


Han ska börja annan behandling snart, så jag hoppas hoppas att det kan, om inte stoppa sjukdomen, så iallafall fördröja den. Men visst blir man bekymrad.


Jag ska jobba inatt och även i morgon natt. Tänkte att jag skulle sticka över till mina föräldrar en liten stund innan jag ska till jobbet. Har bakat en äppelkaka som jag tar med mig.




  

Av Yvonne - 15 september 2009 23:04

Oj oj oj, jag hinner inte med, tiden är för snabb för mig... och jag är definitivt för långsam Skäms


hur gör man då, hmm hmm, funderar och funderar. Foten i munnen

Rusar vidare för att försöka komma ikapp tiden... Tungan ute

Av Yvonne - 14 september 2009 18:58

Jag vill Tacka ALLA er som lämnat så härliga och goa kommentarer angående Ellys Cert och BIM som hon fick i helgen. Skickar ett STORT fång med härliga blommor till er från Sofiero slottspark, dock blir det bara i bildform Flört

Men håll till godo!!


Och till er som har bloggar, jag kommer kolla runt bland bloggarna i morgon eftersom jag snart ska iväg till jobbet.

Igår fanns inte en chans att varken göra inlägg eller kommentera, pga något större fel i databasen här på bloggplatsen. Jag tycker inte det varit helt problemfritt idag heller, hoppas det blir bättre snart.


Ha det så bra alla!


  


  


  


  



Av Yvonne - 14 september 2009 18:44

Så här fin kan man bli med sina priser!


  


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards