This life

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

aj aj aj

Av Yvonne - 17 november 2009 12:22

Jag har inte glömt bort er alla fina bloggvänner, ni ska ha jätte TACK för glada hälsningar och Grattis till Ellys vinst i lördags. Det var en fantastiskt rolig dag, som jag inte hade vågat drömma om att hon skulle vinna på det viset som hon gjorde. Men jag kan säga att hon såg helt fantastisk ut när hon äntrade ringen, glad och villig till att visa upp sig, så hon var väl värd segern.


Men oavsett vinst eller inte så är hon precis lika mycket värd för mig, naturligtvis. Det är jätteviktigt att hon är glad och mår bra, sen allt i övrigt är bara bonus, men väldigt roligt förstås. Flört


I söndags natt jobbade jag, och fast jag egentligen inte gjorde något speciellt just då, böjde mig lite kanske, så kände jag hur det drog till och smärtade rejält i ryggen. Shit! Inte nu, tänkte jag, aldrig för den delen... tog det så försiktigt jag kunde under natten, men jag kände att det blev värre och värre. Vi går ju ett antal gånger upp och ner i trappor, och sen är det en hel del vändningar av vårdtagare i sängarna bl a som förstås känns extra i ryggen. Alla sover förstås inte heller och behöver hjälp med diverse saker.


Får se vilket håll det går nu, klart man vill bli bra fort, men vet också att man måste ha tålamod. Det är inte lätt att ha i dom här tillfällena, blir irriterad av att jag blir så rörelsehindrad och inte kan göra vad jag vill. Grrr...Skrikandes... men visst, jag vet att det inte hjälper, att bli irriterad alltså. Ska jobba onsdag och torsdag natt, och sen har jag en lite längre ledighet att se fram emot. Hoppas jag blir bättre snart så jag kan jobba klart denna veckan.


Hoppas ni alla får en bra dag, jag tittar in i era bloggar så snart jag kan. Kan inte sitta för länge vid datorn pga ryggen.

Kram! Skrattande

 
 
susanne

susanne

18 november 2009 01:33

Krya på dig! fy böveln för rygg kras!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Mita

Mita

18 november 2009 06:38

Ajaj, inte ryggen..ta det lilla lugna så frisknar du snart till, skickar en styrkekram!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

18 november 2009 09:02

Och själv klar älskar man sin hund vare sig det blir pris eller ej.
Det var trist att du skulle få ont i din rygg, jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte blir värre. Det är ju inte trevligt och man behöver ju den hela tiden.
Va nu extra rädd om dig och va försiktig stora kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Ovido - Quiz & Flashcards